Ruta 7: El vértex de les tres províncies

Aquesta ruta s’inicia amb la pista que surt cap a dreta, cap al coll de Pendís. Un cop al coll ( on confruenten un seguit de camins) s’ha d’agafar el camí cap a l’esquerra marcat amb franges blanques i vermelles fins al coll de Moixeró. Seguint les marques passem pel collet del Clot dels Amorraidors, i s’entre a una pindeda de pi negre. cal fixar-se en les senyals de pintura. Primer es va pel vessant Berguedà i després de superar el primer pas amb l’ajut de les mans es pasa al costat cerdà. Després cal remuntar una canaleta fins a la bretxa, i un altre pas un xic més dret però facil ajudant-se de les mans. Un cop dalt el que resta és una passejada per una cornissa a l’esquerra fins al cim principal del Moixeró. Així arribem al com occidental on és el vértex de les tres demarcacions Lleida, Barcelona i Girona.

Després desfem camí fins al coll de Moixeró on es pren el camí de la dreta ( senyals de Cavall de Vent). En un moment donat, la senyalització de cavall de vent marxa cap a la dreta i nosaltres hem de seguir per pista fins al coll de Trapa. Des del coll són 15 minuts fins a la cadena.

Accés: Per Riu de Cerdanya, on es pren una pista fins al collet de Font Freda i a al punt (8 km) on s’enllaça amb la que ve d’Ingla, on trobarem la cadena.

Inici: cadena on s’uneixen les dues pistes forestals.

Durada total: 4 hores

Època recomenada: De maig a novembre. Si hi ha neu cal dur material i equips adeqüats.

Observacions: S’han de seguir les marques del GR 150-1 i la senyalització taronja del circuit de Cavalls de Vent. La resta del circuit transcorre per pistes que no tenen pèrdua. En un parell de punts és necessari grimpar o ajudar-se de les mans.